IVF part 3 - pick up day-

assalamualaikum n hai.....

sambungan dari part 2

27/2 last cucuk, 
28/2 bertolak ke kuala terengganu. 
saje amik bilik satu malam kat sane sebab xnak la 29/2 tu kelam kabut. 
nk rilek2 je...xtahanye aku siap bagi syarat kt incik suami,
jangan amik bilik ngan breakfast. 
sbb, aku kan kena puasa (read: xleh mkn n minum)
 start kol 12tgh mlm bfore procedure esoknye.
so kalau amik brekfast, mane aci die sorg dpt mkn sedap. kahkahkah
dasar pendengki mmg cmgni. hati busuk!! hahaha

29/2 jam 3-5 pagi,
huwaaaaaaa pinggang n perut (sekeliling) berdenyut gilerrrrrrr.
xboleh tido...sakit!
pusing kiri xkena, pusing kanan xkena.
last2 kejut incik husben...
kejut die, tahu die suh watpe??
makan ubat thn sakit. xpe je katenye...
pdhal bini ni dah dipesan sruh puasa dari kol 12 tgh mlm...
walaupun die doktor, aku tetap xpercaya cakap die. hahah
xmakan pon ubat die bagi, aku campak bawah katil =p
juz minum air aje....
nikmat nye dpt mnum air sgelas =p

sampai la ke subuh xleh tido...
after sembahyang subuh, dapat la lelap kejap dengan telekung2 tu.
bangun mandi2, siap2 nk g spital.
masa ni jalan mengalahkan orang pantang!

dah sampai spital, incik suami siap2 buat bayaran,
siap2 keluorkan sperm dia,aku tggu je kat luo.
dia dh settle baru aku masuk skali dgn die...

huhuhu marah kak k...die kate dh lmbat dh ni.
pdhal ms tu belom kol 10 lagi.
rupe2 pempuan yg sbelum ni yg spttnye buat dlu,
xjadi buat sbb die inject ubat pecahkan telur lambat.
tambah lagi, doktor yg aku request tu ade kerje lain.
memang die dtg bhgian fertility pagi tu semata2 untuk aku shaja.
thank you doktor...i love u!

aku slesa dengan doktor ni. 
dia kalau cakap lembut2 aje...n aku faham skik.
pdhal incik suami kate, doktor ni HO paling ramai takut.
mungkin dengan patient die lain, dengan doktor2 die bersifat lain. huuuu

dah salin2 baju, masukkan drip air tu,
nurse bawa aku berjalan masuk bilik procedure.
baring2 smbil mata tengok lampu yg mcm bilik bedah tu,
lepas tu dh xsedar ape2.
untuk proses pick up ni, 
doktor bius akan bius penuh in medic term di panggil  (General Anaesthesia).

sedar2 je dah siap pon and tengah nk tolak naik bed daycare.
aku kn sakit lagi pinggang perut, so dorang bagi aku ubat tahan sakit
yg jenis insert kt montot mcm ubat demam baby tu. huahuahua
pastu dorang suruh tido berehat.


masalah problemnyeee, sakittt. xleh nk tido lgsg!
rupe2 bg ubat dos xckup...aiyyyaaaa! insert lagi sekali.
baru la dpat tido...

dalam pukul 3 lebih cmtu, sedar...
nurse tanye nak balik x, op kos aku jwb nak. huhuhu
dia bagi aku alas perot ngan biskut kering+air milo.
sbb takut loya n muntah...
xdpt makan pon....
last2 incik husben yg makan.

jadilah dari xde....

masalahnye, sape yg sakit, sape yg makan?
huhuhu
 

dah siap2 cabut drip, salin baju...
incik suami je cabutkan....
*korang jgn tiru aksi ni. hanya org bertauliah saje boleh. kahkahkah*

balik......
result pick up n resit bayaran smbung next entry. kihkihkih







No comments: